Redang naar Sepang Gold Coast

6 augustus 2014 - Sepang, Maleisië

Onze laatste 3 nachten aangebroken!

Gisteravond nog even met Jackson (de jongen van de duikschool die Sannah zooooo moooi vond) het strand af gelopen en gekeken of we "blue sand" zagen. Hij deed er van alles aan... maar helaas... not tonight! Plankton schuurt of wordt opgegeten waardoor het fluoriserend blauw wordt. Ik zeg het vast verkeerd. Bij nachtduiken is het licht blijkbaar overal. Het zal vast geweldig zijn, maar helaas geen geluk. Rond 22 uur maar naar bed gegaan want weer vroeg op.

Vanochtend moesten we al om 6 uur opstaan, wat niet echt meeviel... om half 7 ontbijten. Alles stond al heerlijk klaar en wij waren met nog een Duits gezin de 1e! Hoe gek is dat op dit tijdstip ha ha. Lekker even gegeten, nog even op de foto met de lieve broers van de bediening, altijd maar lachen. Ze kwamen uit Nepal en zouden zelf in oktober sinds 5 jaar weer even naar huis gaan! We werden opgehaald door de huifkar achter de tractor. Leuk om te zien en erg handig bedacht voor over het strand. Meerdere karretjes stonden al op het strand te wachten. Eerst kwam weer de open boot waardoor de loopplank op het strand geklapt kon worden. Verder van het strand lag de Jetty waar we konden overstappen en binnen konden zitten. Ging nu iets sneller dan de heenweg want we hoefden nergens meer te stoppen. Rond 9.15 kwamen we aan. Taxibusje nergens te vinden, maar we hadden de tijd want onze vliegtuig vanuit Kuala Terrenganu vertrekt toch pas om 13.00 uur. Even paniek voor het Duitse gezin want die zouden al om 1100 vliegen. Hij kwam en werden in 2 busjes verdeed. Alles prima. Op het (kleine) vliegveld heerlijke koffie met lekkere taartjes gegeten en weer op weg naar Kuala Lumpur.

Autohuurbedrijf in KLIA gevonden, jippie en daar gingen we! Zonder navigatie want dat stond wel op de bon maar dat hadden we aan de bali moeten vertellen en ach.. deze was ook helaas niet meer op voorraad. Even op een blaadje uitleg geschetst hoe we moesten rijden. Op weg... oh helaas... afslag gemist! 7 pers. auto, 6 personen incl. 6 koffers en dat allemaal in 1 auto! Knap inpakwerk! Jesse zat helemaal achterin met koffer op schoot je zag hem niet meer! Hij was ook nog in slaap gevallen. Voor een rit van 30 minuten hebben we toch 2 uur over gedaan.. beetje sightseeing was wel genoeg. Maar toen we aankwamen was het aanzicht wel allemaal waard! Wow wat was dat een mooi resort zeg!

Allemaal huisjes op palen in een vorm van een Palm, geweldig! Hartelijk ontvangst, konden plaatsnemen hoefden niet aan de bali te wachten. We werden met golfkarretje naar ons huisje gebracht. Bijna op de punt. Wat een geweldig uitzicht en mooie terrassen zeg! Hier houden we het wel 3 nachtjes vol.