Pulau Redang Island

5 augustus 2014 - Redang Island, Maleisië

Nou zeg... ik had (vooral) Sannah een beetje (expres) laat ingelicht dat ze geen internet hadden op het eiland want dat werd vermeld... maar hoe creatief kan je zijn... gewoon even het WiFi wachtwoord gevraagd en ja hoor!! Vandaar dat ik touchpad weer even een verhaaltje kan schrijven want we lopen al weer een paar dagen achter. Dit betekent ook dat de vakantie bijna het einde nadert....

We zijn in Kuala Terrenganu op de boot gestapt afgelopen donderdag. De boottocht duurde ongeveer 2 uur. Toen we dachten dat we er waren moesten we overstappen met al onze koffers op een open boot. Met deze boot kan je dichter op het strand komen. We stapelen van de voof af en toen stond er al een tractor met soort aanhanger klaar waar de koffers opgezet werden en ook wij hierop konden zitten. Zo werden we over het strand naar ons hotel gebracht. Het is heel mooi gelegen zeg, wow! We wisten niet wat we zagen want op de foto's van internet was het normaal ze hebben hotel opnieuw gebouwd! De huisjes (kamers) eromheen waren er al.  Het zwembad was pas 1 week geopend. Wat zou (vooral) Jesse gebaald hebben als er geen zwembad zou zijn, maar gelukkig, allemaal af! De strandbedjes zitten zelfs nog een beetje in het plastic.  Het uitzicht hier is geweldig en ook de kamers mooi en netjes.  We hebben afgelopen dagen lekker gerelaxed, dat was weer even afkopicken van veel zien en doen. Zaterdag hebben we een snorkeltrip gehad naar Marine Park.  We zaten met 12 personen in de boot. Gelukkig niet te groot, want soms zie je van die afgeladen bootjes waar allemaal Chinezen in worden gepropt, misschien wel 75-100, niet normaal! Het marine Park Is een eiland aan de andere kant waar ze ook schilpadjes opvangen. Die hebben we niet gezien, er was wel een turtle sanctuary... Ahhh.. Vanaf het strand was het mooi snorkelen, heeeel veel mooie vissen gezien! Zelfs een hele grote morene die uit zijn hol kwam, toch wel groot zeg!

Elke dag even lekker snorkelen, lekker even lezen, de dagen zijn toch wel voorbij gevlogen! De medewerkers hier zijn allemaal vriendelijk!

Vanacht werden we wakker van de regen. Toen begon het te onweren, niet normaal! Iedereen is er wakker van geworden, behalve Jesse... Daar kan je volgens mij een bom afschieten en dan hoort hij het nog niet ha ha.  Gisteren waren Jesse en ik een beetje geschrokken.  We zwommen in de zee en kwamen tussen een school vissen. Ze sprongen over het water, echt maf om te zien, maar het leek net of we aangevallen weden, ahhhh. Ha ha we gingen meteen het water uit! Vanochtend regende het nog een heel klein beetje, maar het begon al lichter te worden. Ik had gisteren een bootje geregeld voor een tocht om het eiland Redang heen.  Gelukkig was het droog, zelfs Jos en Marianne gingen mee, dus we werden netjes op tijd om 9 uur opgehaald.

We gingen naar de 1e baai, nog helemaal stil en..... Daar zagen we 2 grote zeeschilpadden. Oh schitterend!! Wij met onze snorkels erin en zo konden we ze goed zien.  Ze zwommen een beetje op de bodem, mooi om te zien.  We gingen weer verder naar turtle beach. Daar zijn we ook het strand opgegaan en Jos en Jesse gingen ook uit de boot. We zagen een aantal aapjes op het strand lopen, een grote varaan en een grote mier, spdie hadden we nog nooit gezien! Zelfs een krab met zijn huisje op de rug. Daarna legde de schipper nog een paar keer de voor stil voor een paar mooie plekjes om te snorkelen. Het lijkt wel of je met je hoofd in het aquarium zit ha ha, wat een vissen zeg! We kwamen nog op een onbewoond eilandje, alleen zand.. apart om te zien. Rond half 1 waren we weer terug en hebben we een super leuke onvergetelijke boottocht gehad.  Omdat we een klein bootje hadden, hebben we op veel rustige plekjes kunnen aanleggen. Mooie afsluiting van onze reis naar Redang. Morgen worden we al 6 uur aan het ontbijt verwacht.. Oeffff dat zal niet meevallen... De boot vertrekt om 7 uur. Er gaat maar 3x per dag een boot naar het vaste land en helaas.. Sluit deze het beste aan op onze vliegreis terug.. Daar komen we ook wel weer overheen! Dan hebben we nog 3 nachtjes op palmeiland en ja... Dan is het toch al weer voorbij...