2e dag tour Kuala Lumpur en vuurvliegjes

21 juli 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

We werden netjes op tijd om 9 uur opgehaald door onze chauffeur die ons de hele dag  rond zou rijden. Eerst een tour door Kuala Lumpur, independence square. Mooi groot grasveld waar de Engelsen vroeger cricket speelde. Hier hingen ook de vlaggen half stok voor alle passagiers en crew van het vliegtuig. Langs een van de grootste moskeeën gereden en daarna naar het onafhankelijkheidsplein, pentronas towels gezien en daar mochten we 1,5 uur even rondkijken en lunchen. Nog even naar Barly's chocklatfactory, allerlei chocolaatjes proefen. Daarna gingen we naar Batu Caves. Dat was echt indrukwekkend! Leon, Jesse en karin gingen de uitdaging aan om de 271 treden te beklimmen!! Al dat luie vet meteen eruit ha ha. Bovenaan gekomen kwamen we in een kloof. Daar waren hindoesch aan het bidden en offeren. Daarna de klim weer naar beneden en dat viel ook niet mee met al die kleine treedjes.  Even de baticfactory gezien, maar dit stelde niet veel voor. We reden daarna naar Kuala selangor.  Onze akhbar (chauffeur) haalde eten voor de aapjes. Toen we het busje uitkwamen waren de zilverig aapjes overal! Wat een ervaring zeg!  Ze kwamen op je schouders zitten en aten allemaal uit je hand. Bananen, boontjes, wortels.  Sannah en Jesse vonden het geweldig! Jesse zei naar afloop dat hij hier wel de hele dag wilde blijven! Ja zelfs Marian ging de aapjes toch nog eten geven.  Daarna verder gereden richting de rivier. Heerlijk Chinees gegeten allemaal vis. Hierna gingen we het bootje in op zoek naar de fierflies (vuurvliegjes). Boot ging lekker hard en bij een soort mangrove vaarde we langzaam en zagen we de vuurvliegjes in de boom zitten. Het is net kerstverlichting die aan en uit knippert. Daarna weer teruggevaren en gingen we weer met het busje terug naar het hotel. We waren moe van alle indrukken maar deze dag was super! Nu zijn we in de lobby aan het wachten totdat het busje ons naar het station brengt, op weg naar Ipoh. Daar hebben we 3 dagen geen internet dus dat wordt even niet schrijven. Groetjes van ons allemaal.