Cameron Highlands

23 juli 2014 - Cameron Highlands, Maleisië

Vanochtend belde Mr Trong (onze chauffeur van de hele dag) al om 8.45 dat hij beneden klaar stond. Het is een leuke Chinese oudere man die gepensioneerd is en eigenlijk alleen vrienden rondrijdt. Omdat wij het appartement van z'n vriend huren wilde hij ons rondrijden.  Hij vertelde dat Ipoh bekend stond om z'n dim Sum. Wij dachten dat we dat 's avonds zouden eten maar we reden binnendoor en kwamen bij een klein restaurantje uit waar het helemaal vol zat met Chinezen. Ze kwamen aan met allemaal stoommandjes, we weten niet wat het was maar was erg lekker allemaal. Daarna zijn we doorgereden naar Cameron Highlands de bergen in. Best een lange tocht van 2 uur met slimgerweggetjes.  Maar goed dat Sannah reispilletje had ingenomen! Cameron staat bekend om zijn aardbeien en theeplantages.  Lekkere aardbeien gekocht en bij een theeplantage uiteraard thee gedronken. We zijn nog even erdoor heen gelopen. Erg mooi om te zien! Daarna weer terug gereden want Jesse had ook weer zin om even in het zwembad te liggen. We vroegen Mr Trong waar we lekker konden eten. Hij bracht ons naar een foodcourt. Dit is een soort hal met in het midden allemaal plastic stoeltjes. Je moest je tafelnr onthouden en kon dan langs de kant eten bestellen. Allemaal kleine afhaalrestaurantjes Chinees/Japans/Thais/Indisch noem maar op. Als je wat had uitgekozen wat je lekker vond gaf je de tafelnr op en brachten zij het naar je tafeltje. Wat een ervaring weer zelf, we wisten niet wat we meemaakte! Een gerecht kost omgerekend wel €1,25. Lachen hoor! Gegeten en gedronken voor denk ik nog geen €15 met z'n 4-en.

Een lange dag geweest, veel gezien maar ook nieuwe leuke ervaringen vandaag!