Pangkor - Penang

29 juli 2014 - Penang George Town, Maleisië

Hallo allemaal,

Wat vliegt de tijd toch snel, we zitten al weer op de helft van onze vakantie! De eerste week leek lang omdat we veel gedaan en gezien hebben.

Afgelopen weekend zij. We op Hey eiland Pangkor geweest. Omdat we best drukke dagen hadden gehad, hebben we hier lekker gerelaxed. Jesse vond het heerlijk om lekker veel in het zwembad met zijn snorkel te liggen en de rest heeft lekker geluierd of lekker langs het strand gelopen. Leon en Karin zijn nog naar het Dutch Ford geweest. Stelde niet zo veel voor maar was toch leuk om iets van onze vechtende Nederlanders terug te zien. Dorpje daar in gelopen. Huisjes staan allemaal op palen tegen de waterkant aan. We zagen ook nog op het strand hoe een familie de netten met de hand binnen haalde waar heel veel vissen in waren gevangen. De familie klapte voor de vissers en waren helemaal blij.  Leuk om te zien! Verder lekker rustig aan gedaan. Omdat het feest is omdat de ramadhan maandag is afgelopen werd er vuurwerk afgestoken elke avond.

Maandagochtend gingen we al vroeg op pad om naar Penang verder te reizen. Dit is weer een ander eiland aan de westkust.  Om 8.30 werden we met het taxibusje opgehaald. De taxibusjes op Pangkor zijn allemaal roze! Geweldig om te zien. De Ferry was afgeladen vol want we hoorde dat het die dag omdat de ramadhan afgelopen was iedereen op familiebezoek gaat. De bus was snel gevonden en verliep prima! 2,5 uur met plaspauze en we waren aangekomen in Butterworth. Wat een drukte daar, al die mensen bij de busstation en wij er doorheen met onze koffers. Ze keken ons allemaal aan hi hi. Een grote Ferry voor de overtocht naar Penang. Goh, nu weten we een beetje hoe het voelt als je vluchteling bent op een beerboot. Horde mensen op de boot maar uiteindelijk op de boot zelf viel het mee. Op Penang aangekomen wilde we een taxi nemen maar omdat het een feestdag was en iedereen vrij was, viel het niet mee. Ze zaten te mopperen over ons veel te grote koffers maar uiteindelijk tegen een veel te hoog tarief betaald en brachten ze ons weg in 2 taxi's. (€15 valt wel mee maar voor daar veel) . Jesse en Sannah gingen meteen even een duik in het zwembad nemen. Vooral Sannah ;-) zag tegen dit hotel op omdat het 1926 heritagehotel heette ha ha. Het stamde ook uit 1926 maar het valt allemaal mee hi hi. Nette kamers en schone badkamer dat is het belangrijkst. Dinsdag werden we wakker en dachten... is dat nou de airco dat we horen? nee.. het is regen!! Een tropische bui.. maar duurde toch de hele ochtend tot 13 uur. Onze tempelbezoek maar afgestreept en zijn 'smiddags even Georgetown in gelopen.  'S avonds gegeten Bin een Taiwanees restaurant. Sannah is nog op de foto geweest met een knappe Chinees. Die hadden we nog niet gezien ;-).

1. Nel vermaas:
    23 augustus 2014
    Ik heb genoten van de foto's.Ik ga morgen het reisverslag lezen
    Het begin heb ik gelezen,geweldig,Ik reageer nog wel
    Groetjes,Nel.